Avbokning via telefon kan ske dygnet runt på vår telefonsvarare.
Telefonnummer
019-602 28 00Telefontider
Måndagar 10.00-12.00
Onsdagar 10.00-12.00
Fredagar 10.00-12.00
www.eniro.se
Vid många sjukdomar är kosten en viktig del av behandlingen. Dietisten ger dig råd utifrån ditt sjukdomstillstånd och behov.
Dietisten har kunskaper om barn och ungdomars energi- och näringsbehov. Hon utarbetar kostförslag till dem med kostrelaterade problem. Dietisten förskriver vid behov kosttillägg, berikningsprodukter, sondnäringar och sondnäringspumpar med mera.
Dietisten tar vanligtvis en kostanamnes, det vill säga frågar hur du brukar äta och dricka en vanlig dag. Du får också berätta hur det du äter och dricker påverkar dina besvär. Dietisten ger råd och information och ni kommer tillsammans fram till lämpliga förändringar.
Boka tid för samtal med dietist
Patienter som är inskrivna hos dietist på barn- och ungdomshabiliteringen i Örebro kan boka tid för telefonsamtal med dietisten.
Telefontiden bokar du på nummer: 019-602 28 62
Bokning av telefontid är öppen tisdag och torsdag klockan 07:00-08:30
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Hur kan vi göra sidan bättre?
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 17 oktober 2024