Har du eller någon du känner svårt för att:
- prata och förstå talat språk
- läsa och skriva
- hålla ordning i vardagen.
Vill du ha tips och idéer
om vad du kan göra för att det ska gå lättare?
Då kan du komma till Funkaforum.
Du kan ställa frågor till oss som jobbar här
eller gå runt och titta själv.
På funkaforum kan du till exempel:
- prova inställningar, appar och program i telefon, surfplatta och dator
- prova program för bildstöd
- få tips och råd om sådant du kan göra själv
- titta på hjälpmedel.
Behöver du ett hjälpmedel tar du kontakt med en arbetsterapeut, logoped eller synpedagog.
Läs mer på sidan – Om du behöver ett hjälpmedel.
Hit kan du komma om du:
- behöver hjälp själv
- hjälper någon annan
- eller jobbar med personer som behöver hjälp.
Det kostar ingenting att besöka oss.
Du behöver inte boka tid men titta alltid på hemsidan så vi har öppet.
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Senast uppdaterad: den 25 juni 2024