Du är på Region Örebro läns webbplats.

Region Örebro län Region Örebro län
Sök

Våra lokaler finns i Ladugårdsängen och Adolfsberg i Örebro
men våra hjälpmedel skickas ut till förskrivare, sjukhus och vårdcentraler i hela länet.

Här finns kartor för att hitta till oss 

 

På Centrum för hjälpmedel arbetar vi med att

  • prova ut och ge råd om hjälpmedel
  • utbilda i att använda hjälpmedel
  • köpa in hjälpmedel
  • göra rent och laga hjälpmedel så att de kan användas igen.

 

Om du vill veta mer om oss kan du titta på våra filmer. 
I filmerna berättar vi vad vi gör.

Vi har också två utställningar med hjälpmedel du kan besöka.

Filmer och utställningar

 

Lämna tillbaka ett hjälpmedel

Här kan du lämna tillbaka hjälpmedel som du inte längre använder:

  • Centrum för hjälpmedel
  • Barnhjälpmedelscentralen, vid Barn- och ungdomshabiliteringen i Örebro
  • Karlskoga lasarett - hjälpmedelsinlämningen
  • Lindesbergs lasarett - hjälpmedelsinlämningen
  • din vårdcentral
  • till den som provat ut hjälpmedlet, din förskrivare.


Här kan du se bild på några av ställen där du kan lämna in hjälpmedlet 

Hade du nytta av innehållet på denna sida?

Senast uppdaterad: den 25 juni 2024