KOLL-administratörer
Något som är fel med verksamhetens kontaktuppgifter på webben? Gäller både patientwebben (regionorebrolan.se > Vård och hälsa) och utloggade delen av 1177.se. Då är det enhetens Katalogadministratör som ska kontaktas för att åtgärda det. (Observera att de inte kommer åt beskrivningstexter, endast kontaktuppgifter)
Så här hittar du vem du ska kontakta:
- Gå till KOLL personsök https://kollpersonsok.orebroll.se/
- Klicka på den enhet i trädet som du vill söka på (du ska du se i det gröna fältet att det står att just den enheten är vald)
- Under Roller/uppdrag - välj "KOLL-behörighet"
- Under Typ (under roller/uppdrag) - välj "EnhetsAdminHS"
- Bocka för "Endast aktiva roller" och "Lista underliggande enheter"
- Klicka på sök
- Välj "E-postlista" och kopiera signaturerna till det mejl du vill vidarebefordra.
- Skriv i mejlet att de får det för att de är enhetsadministratörer för den aktuella enheten i KOLL
- Är de osäkra på hur de ska göra för att ändra uppgifterna - hänvisa till sidan om Katalogtjänst på intranätet: https://intra.orebroll.se/service--stod/it-system/it-system-a-o/katalogtjanst/
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 2 juni 2024