Målen med vårt utvecklings- och förbättringsarbete är att:
- du som patient ska bli bra bemött när du har kontakt med vården.
- du ska uppleva en välorganiserad och helhetsorienterad process utan onödig väntetid i samband med utredning och behandling.
- du som patient ska få medicinsk behandling av god kvalitet.
- du som patient ska få rätt läkemedel.
Vi arbetar med detta genom att:
- vi analyserar möjliga risker innan förändringar görs, men också hur och varför misstag har begåtts vid ett större tillbud, så att det inte ska hända igen.
- vi leder och följer upp vårt arbete som en lärande organisation
- vi tillvaratar erfarenheter från patient- och närståenderepresentanter vid utveckling och förbättring av vården
- vi arbetar med hela vårdkedjan, där helheten utgörs av alla ingående delar
- vi identifierar och utreder grundorsaker till problem för att sedan förebygga och korrigera
- vi fattar beslut och vidtar åtgärder baserade på tillförlitlig och analyserad fakta
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Senast uppdaterad: den 6 september 2021